Асфалтирана Железничка улица

Као што је раније и најављено, у склопу реконструкције трасе старе ћирине пруге асфалтирана је и Железничка улица, односно два крака: један који води од Пепељевачке рампе ка Електродистрибуцији и други (краћи) део од скретања ка улици Димитрија Туцовића, све заједно дужине хиљаду метара. Завршетком Железничке скоро да неће бити улице без асфалта у делу Лајковца популарно названом “испод пруге”. Живковић је нагласио значај асфалтирања ове улице, која се функционално уклапа са управо асфалтираном улицом Лесе Мирковића (правац од Пепељевачке рампе до плавог моста на Колубари), која је подједнако битна и фреквентна:

-Улица Лесе Мирковића, Железничка, Димитрија Туцовића, читав овај део испод пруге, преко хиљаду становника гравитира управо ка ове две улице како би дошли до центра Лајковца. Битне су за све грађане испод пруге, али и за сва села која се налазе преко Колубаре, пре свега за мештане Пепељевца који сада могу користити два путна правца приликом доласка у Лајковац: и улицу Лесе Мирковића и стару ћирину пругу. Такође је важно рећи да је ова улица дуго била у плану за асфалтирање, али због појаса који се налази уз пругу није било изводљиво. Нашли смо заједнички договор, са Путевима Србије смо нашли решење и ову улицу довели у стање какво заслужује. Становници овог краја Лајковца добијају једну модерну саобраћајницу. Можемо слободно рећи да након радова у протекле четири године, скоро да неће испод пруге постојати ниједна улица која није асфалтирана. Остала је још улица Миладина Илића, која се налази у склопу Триангле, а и њу ћемо вероватно урадити у току следеће године. Постоји доста бочних улица у којима је асфалт дотрајао, као што је улица Краљевића Марка, која ће бити санирана до краја године, као и све бочне улице које излазе на улицу Лесе Мирковића, Железничку, Димитрија Туцовића. Имамо приоритете, постоји и у самој варошици доста улица које немају асфалт, тако да ће те бочне улице мало сачекати.

Председник Живковић је најавио и активности на решавању хроничног проблема преласка мештана преко пруге.

– Решавање тог питања није нимало лак посао. Мораћемо да са Железницом Србије нађемо заједнички језик, неко трајно решење, како би скратили муке свих грађана који одавде гравитирају ка Лајковцу. Најприхватљивије и можда најбоље решење јесте да се уради пројекат пешачке стазе на постојећем надвожњаку, који се налази у близини “Елмонта” и води ка центру Лајковца, тако да на неки начин ублажимо и учинимо што безбеднијим прелазак преко пруге грађанима који управо живе у овом насељу.

Одборник у локалном парламенту Слађана Милошевић истакла је да је ово веома значајан догађај за мештане овог дела Лајковца, јер је Железничка улица била у заиста јако лошем стању и додала:

-Желим да се захвалим држави Србији, која је финансирала ово. Надам се и да ће финансирати и непходну замену азбестних цеви, које су још значајније. Овај део Лајковца је годинама, па и деценијама уназад био неправедно запостављен, сада се много тога на боље променило. Мислим да ће наши грађани бити задовољни, јер овде заиста има пуно домаћинстава, а и поред њих ову улицу користе многи и баш је фреквентна.